Pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, diagnosta dysleksji rozwojowej, terapeuta ręki, terapeuta EEG Biofeedback, terapeuta Integracji Bilateralnej, Provider Metody Johansena IAS

Milena Lipny

Milena Matera - terapeutka PPP Vivo

Pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, socjolog. Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyła w przedszkolach publicznych i terapeutycznym oraz w poradniach psychologiczno - pedagogicznych, gdzie pracowała głównie z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi takimi jak autyzm, niepełnosprawność intelektualna, zespoły genetyczne, jak również z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce oraz trudnościami w jedzeniu.

Pracuje holistyczne, patrzy na rozwój dziecka wielowątkowo. Współpracując z rodzicami dziecka i innymi terapeutami stara się szukać indywidualnych rozwiązań. Zajmuje się rozwijaniem u dzieci koncentracji uwagi, funkcji poznawczych, słuchowych, wprowadzaniem komunikacji wspomagającej, rozwijaniem motoryki małej, terapią jedzenia. Przeprowadza diagnozy specyficznych trudności w nauce występujących u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.

Prywatnie jest pasjonatką jazdy na rowerze i samoregulacji w naturze.

Wykształcenie:

  • Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie

    studia podyplomowe

    kierunek: Pedagogika Specjalna - Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem

  • Wyższej Szkoły im. Pawła Włodkowica w Płocku

    studia podyplomowe

    kierunek: Diagnoza i terapia pedagogiczna

  • Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego

    studia magisterskie

    kierunek: Socjologia

Doświadczenie zawodowe:

  • Fundacja Rovere

  • Miejskie Przedszkole nr 5 w Zielonce

  • Miejskie Przedszkole nr 3 w Zielonce

  • Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Vitautia

  • Niepubliczny Terapeutyczny Punkt Przedszkolny Vitautia

Specjalizacje:

  • Pedagog specjalny

  • Terapeuta ręki

  • Socjolog

  • Terapeuta EEG Biofeedback

  • Terapeuta pedagogiczny

Obszary zainteresowań:

  • Specyficzne trudności w nauce

  • Zaburzenia koncentracji uwagi

  • zaburzenia przetwarzania słuchowego

  • Zaburzenia w obrębie motoryki małej

  • Zaburzenia w obrębie współpracy i koordynacji bilateralnej ciała

  • Trudności w porozumiewaniu się, zaburzenia komunikacji (wprowadzanie wspomagających metod komunikacji)

  • Zaburzenia jedzenia u małych dzieci (wybiórczość pokarmowa, neofobia, ARFID)