Pedagog specjalny, terapeuta ręki, terapeuta pedagogiczny, terapeuta EEG Biofeedback.

Barbara Kobiela

zdjęcie terapeutki, kobieta

Pedagożka specjalna, terapeutka ręki, terapeutka pedagogiczna, terapeutka EEG Biofeedback, Provider Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena (IAS) Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w m.in w szkole specjalnej, przedszkolu terapeutycznym, poradniach psychologiczno - pedagogicznych.

W pracy ważne jest dla niej kreatywność, pasja i entuzjazm, ceni sobie indywidualne podejście do dzieci. W wolnym czasie lubi słuchać muzyki oraz czytać kryminały głownie polskie i skandynawskie, jeździć na rolkach.

Wykształcenie:

  • Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Wyszkowie

    studia podyplomowe

    kierunek: Diagnoza i terapia pedagogiczna

  • APS

    studia podyplomowe

    kierunek: Pedagogika Niepełnosprawnych Intelektualnie Oligofrenopedagogika

  • APS

    studia magisterskie

    kierunek: Edukacja integracyjna i włączająca

  • Uniwersytet Humanistyczno - Przyrodniczy im. Jana Kochanowskiego filia w Piotrkowie Trybunalskim

    studia magisterskie

    kierunek: Pedagogika - resocjalizacja

Doświadczenie zawodowe:

  • Niepubliczne Integracyjne Przedszkole „Róża Montessori”

  • Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna „Vitautia”

  • Niepubliczny Terapeutyczny Punkt Przedszkolny „Vitautia” - (nauczyciel mianowany)

  • Zespół Szkół Specjalnych w Wołominie

  • Ośrodek Rehabilitacyjno – Edukacyjno - Wychowawczy w Wołominie

  • ŚDS Rozdżały

Specjalizacje:

  • Pedagog specjalny

  • Terapeuta EEG Biofeedback

  • Terapeuta pedagogiczny

  • Terapeuta ręki

  • Provider Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena (IAS)

Ukończone kursy:

  • Bateria Dyskalkulii (Bateria 10/12, 13/16)

  • EEG Biofeedback I i II stopnia

  • Kurs wprowadzający Johansen IAS,

  • Diagnozowanie dysleksji rozwojowej

  • Sensomotoryka Diagnoza, planowanie i prowadzenie terapii

  • Symultaniczno - Sekwencyjna Nauka Czytania

  • „MAKATON I stopień”

  • „Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji”

  • Trening jedzenia: praca z dzieckiem prezentującym wybiórczość pokarmową i inne trudności z karmieniem

  • „Dyscyplina Pozytywna”

  • „Nauczanie Precyzyjne - czyli nie ma znaczenia czego uczymy, ważne jest tylko to, czego nauczyliśmy”

  • Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC)

  • „Od dźwięku do języka - rozwijanie komunikacji u dzieci z autyzmem”

  • „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi...- diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”

  • „Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci” Metoda Carole Sutton"

  • „Trening Umiejętności Społecznych (TUS)”

  • „Podejście Verbal Behavior (VB) i zastosowanie narzędzia VB- MAPP w terapii trudności komunikacyjnych u dzieci o zaburzonym rozwoju”

  • „Terapia Ręki w Teorii Integracji Sensorycznej”

Obszary zainteresowań:

  • zaburzenia przetwarzania słuchowego

  • terapia ręki

  • trening jedzenia