Barbara Kobiela
Pedagożka specjalna, terapeutka ręki, terapeutka pedagogiczna, terapeutka EEG Biofeedback, Provider Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena (IAS) Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w m.in w szkole specjalnej, przedszkolu terapeutycznym, poradniach psychologiczno - pedagogicznych.
W pracy ważne jest dla niej kreatywność, pasja i entuzjazm, ceni sobie indywidualne podejście do dzieci. W wolnym czasie lubi słuchać muzyki oraz czytać kryminały głownie polskie i skandynawskie, jeździć na rolkach.
Wykształcenie:
-
Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Wyszkowie
studia podyplomowe
kierunek: Diagnoza i terapia pedagogiczna
-
APS
studia podyplomowe
kierunek: Pedagogika Niepełnosprawnych Intelektualnie Oligofrenopedagogika
-
APS
studia magisterskie
kierunek: Edukacja integracyjna i włączająca
-
Uniwersytet Humanistyczno - Przyrodniczy im. Jana Kochanowskiego filia w Piotrkowie Trybunalskim
studia magisterskie
kierunek: Pedagogika - resocjalizacja
Doświadczenie zawodowe:
-
Niepubliczne Integracyjne Przedszkole „Róża Montessori”
-
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna „Vitautia”
-
Niepubliczny Terapeutyczny Punkt Przedszkolny „Vitautia” - (nauczyciel mianowany)
-
Zespół Szkół Specjalnych w Wołominie
-
Ośrodek Rehabilitacyjno – Edukacyjno - Wychowawczy w Wołominie
-
ŚDS Rozdżały
Specjalizacje:
-
Pedagog specjalny
-
Terapeuta EEG Biofeedback
-
Terapeuta pedagogiczny
-
Terapeuta ręki
-
Provider Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena (IAS)
Ukończone kursy:
-
Bateria Dyskalkulii (Bateria 10/12, 13/16)
-
EEG Biofeedback I i II stopnia
-
Kurs wprowadzający Johansen IAS,
-
Diagnozowanie dysleksji rozwojowej
-
Sensomotoryka Diagnoza, planowanie i prowadzenie terapii
-
Symultaniczno - Sekwencyjna Nauka Czytania
-
„MAKATON I stopień”
-
„Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji”
-
Trening jedzenia: praca z dzieckiem prezentującym wybiórczość pokarmową i inne trudności z karmieniem
-
„Dyscyplina Pozytywna”
-
„Nauczanie Precyzyjne - czyli nie ma znaczenia czego uczymy, ważne jest tylko to, czego nauczyliśmy”
-
Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC)
-
„Od dźwięku do języka - rozwijanie komunikacji u dzieci z autyzmem”
-
„Nie patrzy, nie słucha, nie mówi...- diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
-
„Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci” Metoda Carole Sutton"
-
„Trening Umiejętności Społecznych (TUS)”
-
„Podejście Verbal Behavior (VB) i zastosowanie narzędzia VB- MAPP w terapii trudności komunikacyjnych u dzieci o zaburzonym rozwoju”
-
„Terapia Ręki w Teorii Integracji Sensorycznej”
Obszary zainteresowań:
-
zaburzenia przetwarzania słuchowego
-
terapia ręki
-
trening jedzenia